Top Social

New in: silver fox fur oversize coat / Új zsákmány: ezüstróka bunda

Tuesday, February 28, 2012
In the previous post I told you I got my hands on a really special piece. Now the waiting's finally over: you can get to know what is it :) I wanted to have it photographed on me so that you can see it as part of an outfit, but unfortunately I don't have the time, I'm a busy working girl :( Until I can make an outfit with it, I took a picture of it myself, on the bed, and as a bonus, I also collected some inspiring pictures and a creative exercise for you: How would you wear this coat, with what colours, clothes and accessories? (If you remember my previous posts well, you can recommend pieces from my clothes, and if it's a good idea, I will make an outfit with it :P)

Az előző bejegyzésben már írtam nektek, hogy szert tettem egy nagyon extra darabra. A lepel lehull: most megnézhetitek, mi az :) Szerettem volna magamon lefotóztatni, hogy outfitként láthassátok, de sajnos még nincs rá időm, elfoglalt dolgozó nő vagyok :( Addig is lefotóztam én, az ágyamon, ráadásként pedig hoztam pár inspiráló képet és egy kreatív feladványt: ti mivel viselnétek ezt a kabátot (részletes megoldást várok, írjatok színeket, ruhadarabokat, kiegészítőket, aki pedig nagyon képben van a blogos outfitekkel, írhat az én ruháim közül, a legjobbakat megvalósítom :P)

01


First here are some amazing outfits from one of my blogger role models, Chiara from www.theblondesalad.com

Elsőként mutatok néhány fantasztikus outfitet az egyik blogger-példaképemtől, Chiarától (www.theblondesalad.com)

02 03 04 05


My other favourite blogger, Andy (www.stylescrapbook.com)  has some gorgeous fur coats, look:

Másik kedvenc bloggeremnek, Andy-nek (www.stylescrapbook.com) is gyönyörű szőrmebundái vannak, nézzétek: 

06 07 08 09


More inspiring outfits:

Még néhány inspiráló szett:

10 11 12 13 14 15 16 17 18


And voilá, my lovely vintage silver fox coat, with Roxy posing inside, plus a bonus picture of my fur hat (yep, that's another one, but quite similar to the one you could already see HERE)

És íme, az én csodás vintage ezüstóka bundám, benne a pózoló Roxyval, és egy bónusz kép a hozzá illő szőrmesapkával (mert hogy ez nem ugyanaz, mint amivel ITT már találkozhattatok)

19 20

Do you like it?
Have a nice day!
XOXO,
Lidia.

Hogy tetszik nektek?
Legyen szép napotok!
XOXO,
Lídia.
35 comments on "New in: silver fox fur oversize coat / Új zsákmány: ezüstróka bunda"
  1. úgy érted, ez igazi? soha fel nem venném...

    ReplyDelete
  2. Lidia, I personally do not like fur coats because of where they come from however the looks that you have posted here are really beautiful. I hope you enjoy wearing your fur coat as much as Roxy looks to be enjoying it.

    ReplyDelete
  3. Szürke harisnya + LBD, ami valóban rövid + piros vagy türkiz magassarkú de a lényeg, hogy színes legyen + fekete vagy a cipőhöz passzoló clutch + színes nyaklánc + piros rúzs (csak az orosz hatásért:D)

    ReplyDelete
  4. Ugye nem igazi szőrből van a bundád? :S
    Én nem szereten a szörme bundákat (függetlenül attól, hogy igazi vagy sem) mert olyan nagy darabnak érzem benne magamat. Persze egy nagyon vékony lány, mint te is jól nézhet ki benne, de aki egy kicsit is nőiesebb forma, az már nagy darabnak látszódik benne, ami szerintem nem túl előnyös a többségnek. :) Magam is próbálgattam ilyesmiket, de nem tetszett.
    Rajtad el tudnám képzelni, de a sapkával szerintem sok lenne! Én egy ilyen feltűnő, "nagy" kabáthoz miimális kiegészítőket adnék, és minél egyszerűbben. :)

    ReplyDelete
  5. Inspiráció:
    http://youtu.be/dGM2TxfMH5w

    ReplyDelete
  6. While I was looking down at the pictures and scrolling down the page, I was thinking about Carrie Bradshaw and her fur coat she wore in the first two seasons of SATC and in the first movie... and then there she is, pictures with her wearing that coat!

    Lovely!

    ReplyDelete
  7. Azért ha már van ez a bunda, még ha igazi is, ne dobd ki mert nagyon szép.
    Az inspirációs videó viszont nagyon ÉÉÉDDEEEESS!!! de azért látszik a kis rókán hogy nem siet a játékért, csak simán visszaviszi hisz úgyis megkapja érte a jutifalatot. NAGYON CUKIIIII!!! :D :D :D

    ReplyDelete
  8. csipkeruhával, magas sarkúval viselném, de szerintem egy farmer-blúz-blézer összeállítást is feldobna. nekem tetszenek nagyon a szőrmebundák, de szerintem egy kis, szőrös gombócnak néznék ki bennük haha!=DD ez a széles forma még talán össze is nyomna. kár, pedig olyan szépek!=(

    ReplyDelete
  9. Szia Lídia,

    Ha ez a bunda igazi, akkor hatalmasat csalódtam benned. Nem akarok itt állatvédelemről papolni, de kikívánkozik belőlem.
    Sosem vetemednék arra, hogy igazi szőrmebundát viseljek, és nagyon meglep - már ha igazi - hogy Te is azok táborát erősíted, akik a divatért mindenre képesek. Nem akarlak megbántani, de nem mondhatok mást, mélységesen elítélem azokat az embereket, akik divatból képesek szőrmét viselni.
    Azt gondoltam, hog Te is inkább azok közé tartozol, akik nem áldoznak be mindent a divat oltárán, és ésszel-szívvel öltözködnek.
    Nálam ez elvi kérdés. Toll kabátom sincs, húst sem eszem, és a bőrcipőket is próbálom hanyagolni, bőr ruhám meg egyáltalán nincs.
    Egy szó mint száz, ez a post most nagyon elkeserített.
    Nyilván ízlések és pofonok, nem mindenkinek egyezőek az elvei, de azt gondolom, hogy a szőrme viselését minden jóérzésű embernek el kellene vetnie. Mert nincs jogunk ahhoz, hog mindent tönkre tegyünk magunk körül, nem csak mi élünk ezen a földön. Nem ártana elgondolkodni azon, hogy mennyit ártunk ezzel a felszínes viselkedéssel. Fogadok, hogy a legtöbb szőrmét viselő ember azon kívül, hogy milyen csinos, el sem gondolkodik azon, hogy hogyan készül az a kabát...Felvesszük, mert olyan szép. De abba már nem gondolunk bele, hogy milyen áron készül.
    Nem akartam, de mégis állatvédelmi szónoklat lett a végére.
    Hihetetlen, hogy pont egy intelligens, eddig nagyon kedvelt bloggernek kell azt írnom, hogy ez a post az egész blogtól nagyon elvette a kedvemet:(Ez most azért is nagy csalódás, mert teljes mértékben félre ismertelek, ha ezeredeti szőrme.
    Szóval remélem, hogy nem az.Bár ha nem az lenne, akkor valószínűleg írtad volna, hogy műszőrme.

    ReplyDelete
  10. Meg sem kérdezem, hogy igazi-e, mert látszik, hogy az. Ítélkezni nem akarok, mert ki vagyok én, hogy azt tegyem. Csak annyit tennék hozzá, hogy Chiara és Andy blogjait én is olvasom. Emlékszem az itt bemutatott szettjeikre, és arra is, hogy a blogjukon írták, hogy az ott viselt kabátjaik MŰszőrből vannak.
    Ha mindenképpen hordani akarod, akkor semmiképp ne egyszerre a kucsmával, az úgy sok lenne. Egyébként ha szereted a szőrös holmikat, érdemes műszört keresni, lehet már kapni nagyon jó minőségű szőrme utánzatokat.
    Gondold csak el, ha valaki Roxy-ból egy szép szőrmegallért varratna! :(

    ReplyDelete
  11. Háát, Lídia nagyon bátor voltál, hogy posztoltad a bundádat, mert predesztinálhatóak voltak a szőrme ellenes hozzászólások. Szerintem, ha jól érzed magad benne nyugodtan hordjad, mert nagyon elegáns, én simán el tudnám képzelni egy sötétkék csőszárú farmerrel, magassarkúval, egy hétköznapibb szettben, de nem hinném, hogy Magyarországon nagy sikert aratna;). (A nagy világszintű szőrme ellenes kampányokat pedig mindaddig iszonyatos képmutatásnak tartom, amíg pl. Spanyolországban, pusztán nemzeti értéknek nevezve, szó szerint (!) halálra kínozzák a bikaviadalokon a bikákat, és ez nem zavarja sem őket, se az EUt, se senkit.)

    ReplyDelete
  12. Egyetértek utolsó Névtelennel, számomra is csalódás, HA igazi, főleg azért, mert Lídia vegetáriánus, és ez olyan, mint a bort iszik és vizet prédikál esete, tudod.. Mert lehet, hogy valaki hord igazi szörmét, és igazi bőrt, de akkor az ne hangoztassa, hogy vega, és ne tartson háziállatot.
    Ami pedig még rosszabb, hogy ebből post született, mert tudhattad, hogy erre sokan ugrani fognak, mintha direkt keresnéd a konfliktust, nem elég, hogy így is sok troll van itt a blogodon, ezzel még inkább szítod az ellentétet. Én kedvellek és jó fejnek tartalak, de ezek a dolgok nem túl szimpatikusak...

    ReplyDelete
  13. Chiara és Andy is VALÓDI szőrmét visel, csak szólok, gondolom nekik nem mernétek megírni a véleményeteket. Amióta világ a világ az emberek szőrmét hordanak. Én például a műszőrmétől vagyok rosszul, nekem az olyan mint a négy csíkos adidas. Presztízs kérdés, és ha már itt tartunk, hogy ki min gázol át, azért hogy valamit viseljen, akkor megjegyezném gyöngéden, hogy az Apple pl éhbérér dolgoztatja szünet nélkül az alkalmazottjait azért h nektek Iphone-tok legyen, gyerekek varrják a ruhákat, hogy mi olcsóbban hozzájuthassunk, és hegyeket robbantgatnak azért, hogy arany, ezüst..stb ékszert viselhessünk.
    Szerintem nincs túl sok különbség.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "és ha már itt tartunk, hogy ki min gázol át, azért hogy valamit viseljen, akkor megjegyezném gyöngéden, hogy az Apple pl éhbérér dolgoztatja szünet nélkül az alkalmazottjait azért h nektek Iphone-tok legyen, gyerekek varrják a ruhákat, hogy mi olcsóbban hozzájuthassunk, és hegyeket robbantgatnak azért, hogy arany, ezüst..stb ékszert viselhessünk.
      Szerintem nincs túl sok különbség."
      Jól látod, Anonymus, jó sok minden van a világban amit nagyon csúnyán elrontunk, elrontottunk. Két dolgot tehetsz: 1. vagy elfordulsz közönyösen, és felmented magad arra hivatkozva, hogy más sem jobb, így viszont te sem leszel az.2 . csinálsz valamit, ami talán apró lépésnek tűnik az egészhez képest, de hiszel benne, hogy van értelme. Ez sztem hozzáállás kérdése.
      Az, hogy a szőrme viselés presztízs kérdés lenne..hát nem tudom. Annak biztos, aki a márkákban és trendekben hisz kizárólag. Személy szerint nagyszerűen beérem egy noname cipővel vagy felsővel, nem érdekel, hogy hány csík van rajta. De szerintem ez egy idő után a korral, tapasztalattal is jár - bár nem tudom, hogy hány éves vagy - így 30 felé úgy, hogy imádok öltözködni, azt mondom, hogy nem minden a divat és a márka. Most már inkább arra törekszem, hogy jól csináljam. Egyre inkább azt veszem észre magamon, hogy nem veszek meg egy ruhát húszezerért, csak azért mert márkás. Felesleges, nem beszélve arról, hogy hogyan készül...De amíg ugye van rá igény...
      Ennek a posztnak gondolat ébresztő hatása biztosan van, lehet erről a kérdésről pro és kontra vitázni, ami nem is baj .

      Delete
  14. Utolsó Anonymus hozzászólása nagyon jól tükrözi a többséget sajnos. Kicsit olyan dögöljön meg a másik tehene is dolog...Persze, mindenki mondhatja, hogy ameddig bikaviadalok, bálnavadászat, embertelen állattartás, stb. van máshol, addig én sem teszek semmit, és mindenki más, aki szót emel, képmutató. És a többség - de szerencsére már egyre kevesebben - közönyös hozzáállása miatt lassabban is történnek a pozitív dolgok. De itt vannak! Nézzetek csak körül, olvassatok a témában - és itt most nem csak a szőrméről beszélek - egyre több olyan ember, csoport van, aki bizony felvállalja amiben hisz, és másokat is ösztönöz (a bálnavadászat ellen, az embertelen állattartás ellen, az embertelen halászat ellen, és még sorolhatnám, rengetegen emelik fel a hangjukat, békésen!). Engem személy szerint Ők inspirálnak! És arra ösztönöznek, hogy amit tudok a saját portámon, azt tegyem meg. Mert ha egyre többen gondolkodunk így, akkor előbb-utóbb történik valami. Ha mindenki egy kicsit magáénak érezne bizonyos kérdéseket, szerintem nem itt tartanánk.
    Annyira még nem ábrándultam ki, hogy azt mondjam, hogy nem érdekelnek bizonyos dolgok, és azért ne tegyek semmit, azért ne éljek elvek szerint, mert a világ ilyen. A világ nem ilyen, az emberek tették olyanná amilyen, és ezen meg csak mi tudunk változtatni. Nem az EU,nem politikusok, nem törvény, hanem az emberek. Ha senki nem viselne szőrmét, nem járna bikaviadalra, stb., vajon lennének ezek a dolgok?

    ReplyDelete
  15. Elég morbid, ahogy a rengeteg halott róka között kukucskál a kiskutyád... Azokkal értek egyet, akik szerint egy nem igazi bundával jobban jártál volna.

    ReplyDelete
  16. Anonymous: Igen, igazi.

    Lynn: I can totally understand this point of view, but I got it as a present and I was happy for it, because on one hand it is a really expensive piece, on the other hand it's really warm, and even the style is really fashionable, so as a personal style blogger I felt it would be good to accept it and create some inspiring outfits with it.

    Anonymous: Szürke harisnya és lbd pipa, a többinek a beszerzésével még gondban vagyok :) De el tudom képzelni a lefestett szettet, jól hangzik, köszönöm az ötletet!

    Timi: De igazi, különben a poszt címe faux fur coat és nem silver fox coat lenne :)
    Sajnálom, ha úgy tűnik, nem vagyok hiteles, amiért mindig mondom hogy vega dolgokat eszem, mégis most szőrmét hordok... sosem állítottam hogy azért nem eszem húst, mert állatvédő vagyok. Vannak bőrcipőim, más bőrkabátom, nem árultam soha zsákbamacskát, ezekkel már mind találkozhattatok a blogon. Az irhakabátnál hogyhogy nem írtátok ezt? :) Ez a poszt cseppet sem provokáló céllal íródott, hiszen ezt már megírhattátok volna sokkal előbb. Már a legeslegelső posztomban is egy tiszta bőrből készült combcsizma van rajtam...
    Azért főzök magamnak zöldséges kajákat, mert ezek jobban esnek, mint a húsosak. De még mindig hangsúlyozom, hogy vendégségben és étteremben szoktam enni húst. Ez most lehet, hogy kiábrándítóan hangzik, de nem mindenki azért lesz vega mert harcos állatvédő! Én egy pár éve úgy éreztem, hogy szívesebben eszem zöldségeket meg tésztát, mert ezt kívánom... de azért nem vetem meg a húst nagy ritkán, egy évben párszor.
    Biztos neked is van bőrcipőd, bőrtáskád, sőt úgy tudom húst is eszel, szóval remélem nem ítélsz el azért, mert csináltam egy ilyen posztot és hordani fogom majd ezt a kabátot, ettől én az állatkínzást nem támogatom, szomorúnak tartom, és magamtól nem adtam volna erre ki pénzt, ajándékba kaptam és personal style bloggerként nem utasítottam el, mert biztosan fogok tudni inspiráló szetteket mutatni vele. Ettől még nem vagyok szívtelen gyilkos.

    Anonymous: Nagyon édes ez az inspiráció videó, végignéztem, bár tudom, az volt a célja, hogy elvegye a kedvem a bundától, de azzal hogy én nem hordom, nem támadnak fel ezek az állatok... a blog célja az inspiráció adás, nem szeretném ha állatvédők és az ellentábor csataterévé változna ez a hely.

    Victoria: Oh, then I'm glad I posted this picture of Carrie! I'm a huge fan of her and the series too!

    Anonymous: Nem is szeretném, mert gyönyörű, nem szeretnék hálátlan lenni azzal szemben akitől kaptam, és azért remélem nektek is adok pár ötletet, hogy viseljünk egy ilyen (vagy ilyen fazonú műszőrme) kabátot.
    A videó nekem is tetszett, nem is tudtam, hogy ilyen rókát lehet tartani háziállatként és ilyen könnyen tanítható! Annyira okos és aranyos! Csak ezek után tudjam jó érzéssel hordani ezt a kabátot...

    Apolka: Hmm, lehet a kis Mango csipkeruhámmal felveszem majd, színházba biztosan telitalálat! A csőfarmer+ blúz pedig jó ötlet, Chiara és Andy is gyakran hordják így :)

    Anonymous: Ha emiatt ítélsz el és nem látogatod többet a blogot, akkor azért hadd áruljam el, hogy a legtöbb cipőm bőr, amiket itt a blogon bemutattam és az irhakabátom is igazi. Persze ezekről nem olyan nyilvánvaló hogy vér tapad hozzájuk, mert a köztudatban csak a szőrmebundákhoz társul az állatkínzás.
    Hidd el, nem burokban élek, én is tudom, hogy ezért sok állatnak kellett meghalnia. De ajándékba kaptam és nem utasítom el, hiszen nagyon szép, elegáns szetteket mutathatok be vele a blogon. Ilyen lehetőség nem adódik mindennap, lefogadom hogy 10ből 9 lány nem mondana rá nemet.

    marta magdalena: Mivel ajándékba kaptam, nem adtam érte egy forintot sem, így nem volt lehetőségem rá, hogy azt mondjam, inkább egy műszőrmét kérek. Pénzt én sem adnék rá, azzal már anyagilag is támogatnám a szőrmeipart. De ha kapok valamit, pláne egy ilyen szép és drága holmit, nem mondok rá nemet...
    Amikor szőrös dolgot vettem magamnak, pénzért, az mindig műszőrme volt. Gondolj csak a szőrmemellényemre, meg a kis fekete szőrmekabátkára, ami nem is olyan rég volt a blogon.

    ReplyDelete
  17. Anonymous: Teljesen egyetértek, ott a pont, amennyire környezetszennyező életet élnek manapság az emberek, nem soknak van joga azt mondani, hogy elítél emiatt a kabát miatt. Más napi szinten autóval jár és húst hússal zabál, literszámra használ hajlakkot és fújós dezodort, tonnányi papírt elhasznál nyomtatáshoz, amiért hány esőerdőt kivágtak... szóval szokták mondani, hogy az vesse rám az első követ... És akkor a lefolyóba engedett vegyianyagokról ne is beszéljünk... na mind1, én ezzel a poszttal nem háborút akartam itt kirobbantani, de elvem az, hogy élni és élni hagyni.

    Anonymous: Nekem nincs bajom se a mű, se az igazi szőrmével, de ha adódott ez a lehetőség. elfogadtam, és nem szeretnék emiatt bűntudatot érezni, bár tudom hogy jobban tenném. Amennyire lehet, igyekszem kímélni a környezetem, még a hulladékot is szelektíven gyűjtöm, de azért nem akarok képmutató sem lenni, ember vagyok és természetemnél fogva önző. De nem vagyok vele egyedül...
    Igazad van, és teljesen jól látod, az arany, ezüst, gyémánt ékszerek sem fán teremnek, és azért nem állatokat kínoztak meg, hanem embereket...
    Az iphone-os balhéról nem hallottam, viszont tudom, hogy sok nagy ruha és cipő márka dolgozik gyerekmunkásokkal. Csak ez nincs úgy benne a köztudatban.

    Anonymous: Ebből már csak arra reagálnék, hogy én sem azért hordok valamit mert márkás, szeretem a márkátlant, az olcsót, a kínait is, ha ízlésesen és szépen néz ki. Ez a szóban forgó kabát ráadásul ingyen volt, kaptam.

    Anonymous: Az emberek ilyenek, önzők, a modern technika miatt már sajnos olyan az életformánk, hogy nem nagyon tudunk úgy létezni, hogy a körülöttünk lévő élővilágot ne szennyeznénk valamilyen módon. A részemről én is igyekszem tudatosan élni, óvni a környezetet, nem vagyok szívtelen, szeretem az állatokat is, de attól hogy ezt a kabátot nem fogadom el, nem támadnak fel ezek a rókák, a blogon viszont kevesebb poszt lesz és az olvasóknak is jó, ha minél többféle outfitet mutatok be. Ez erről szól, ezért indítottam a blogot és sosem állítottam hogy harcos állatvédő lennék. Ilyen vagyok, és elszomorít, ha emiatt elítéltek.

    Anonymous: Nem volt választási lehetőség...

    ReplyDelete
  18. Ááá, tudtam, hogy ez lesz belőle. A témáról lehetne vitatkozni, én azt mondom, hogy nyilván nem adnék ki pénzt egy vadiúj valódi szőrmebundára, de a vintage darabokkal semmi baj nincs. Nekem is van egy vintage, és számomra is csak akkor derült ki, hogy eredeti, amikor kiszakadt a karöltő és meg akartam varrni. De van bőrcsizmám is és attól még szeretheti valaki az állatokat, hogy húst eszik és bőrcipője van. Az egyik barátnőm is vegán, de bőrcipőt hord. A másik, hogy természetvédelmi mérnök a végzettségem, a fél életem erről szól és az egyetemen is azt tanították, hogy igenis kell vadászni, mert túlszaporodott a vadállományunk, nem bírja az erdő ellátni őket, kárt tesznek az állományokban, több a betegség köztük, stb. Az ember tönkretette a természetes szelekciót és most valahogy szabályoznia kell, jelen esetben vadászattal. De ez most csak egy, a témához hasonló példa, a lényeg, hogy minket sem úgy tanítottak, hogy elvakult természetvédők legyünk. A két dolog nem zárja ki egymást, nem minden csak fekete vagy fehér. Arról senki sem beszél, hogy a műbőr cipőjét szezononként cserélheti, mert szétmegy, emellett nem bomlik le, és az előállítása is környezetszennyező... És ez engem sokkal jobban aggaszt.
    Egyébként imádom a két kutyámat és bármit megtennék értük!
    A bunda meg nagyon szép.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nna, szó sem lenne túlszaporodásról (legalábbis nem abban az értelemben, ahogy a vadászok értik), ha az emberek hagynák a természetes folyamatokat zajlani és nem akarnának feltétlenül közbeavatkozni. Nem kéne mindent alárendelni az emberek kényelmének...

      Gondolom Gödöllőn tanultál, tudod, ott van vadászképzés jó pénzért, nem fognak maguk ellen beszélni...

      Delete
  19. Kedves Lídia!

    Régen egyáltalán nem tetszett a blogod, a stílusod.
    Mostanában viszont egyre több összeállításod bejött nekem, de ezzel a bunda dologgal elvágtad magad nálam (bár gondolom nem fog megviselni, hogy eggyel kevesebb olvasód lesz). Ám mielőtt kitörölném a kedvencek közül a blogodat, szeretném leírni a véleményemet a dologgal kapcsolatban, illetve reagálni néhány hozzászólásra.

    Mint sokan mások előttem, én sem értek egyet a szőrme viseléssel.
    "Amióta világ a világ az emberek szőrmét hordanak."
    Kedves Anonymus valóban, az őskor óta hordanak bundát az emberek, de akkor még azért hordták mert azzal melegítették magukat, akkoriban nem tudtak előállítani, meleg anyagokat.
    Nem értem hogy napjainkban, mikor mindenféle, hiperszuper hőtartó, thermo anyagokat képesek előállítani, miért hordanak egyes emberek szőrmét.

    Hány ártatlan rókának kellett elpusztulnia, azért hogy valaki ezt a bundát DIVATBÓL hordhassa?? Mert a szőrmét ma már elsősorban divatból hordják, státuszszimbólum. Azt senki ne mondja, hogy azért hord szőrmét mert az milyen jó meleg. Ha igazán meleg kabátot szeretnétek, menjetek egy túraboltba, na ott lehet igazán meleg kabátot kapni.... JAAAAAA hogy az nem olyan divatos, meg azt nem lehet mutogatni egy blogon??? na itt van a kutya elásva!!

    Úgy gondolom, neked mint (valamennyire) ismert bloggernek, pont az ilyen értelmetlen, divatért elkövetett "bűntettek" ellen kellene felemelned a szavad. - persze mindenkinek más az értékrendje, más a fontos -

    A bőrkabáttal/táskával/cipővel kapcsolatban csak annyit, hogy annak az állatnak (marhának) nem azért ontják ki az életét, hogy mások divatból hordhassák a bőrét, hanem azért hogy az embereknek legyen mit enniük.
    Hiszen egy marhának feldolgozzák a húsát, bőrét stb.
    Az én szememben azért a kettőt (szőrme viselés/bőrtáska,cipő,kabát stb.) nem lehet összehasonlítani. Nem azt mondom, hogy az a szerencsétlen marha megérdemli a halált. De annak az állatnak a halála kevésbé értelmetlen. -remélem értitek mire gondolok, bár biztos lesz aki beleköt ebbe a mondatomba-

    "Teljesen egyetértek, ott a pont, amennyire környezetszennyező életet élnek manapság az emberek, nem soknak van joga azt mondani, hogy elítél emiatt a kabát miatt. Más napi szinten autóval jár és húst hússal zabál, literszámra használ hajlakkot és fújós dezodort, tonnányi papírt elhasznál nyomtatáshoz, amiért hány esőerdőt kivágtak... szóval szokták mondani, hogy az vesse rám az első követ... És akkor a lefolyóba engedett vegyianyagokról ne is beszéljünk... "

    Ez a hozzászólásod végképp elszomorított. Könnyű másra mutogatni, Úgy gondolod hogy, az hogy az emberek többsége nem ügyel a környezetére, feljogosít arra hogy akkor neked sem kell? Ezzel nyugtatod magad?
    Elég szomorú.
    Tény, hogy egy ember nem fogja megváltani a világot, de ha mindenki csak egy kicsit odafigyel arra, hogy pl feleslegesen ne nyomtasson, vagy használja a papír mindkét oldalát stb. (csak hogy az általad felhozott példával éljek) talán egy kicsit jobbá tehetjük a világot, magunknak és a gyerekeinknek. Mondhatod azt, hogy álomvilágban élek, de ha meg sem próbáljuk, akkor ne is várjunk csodát.

    Tudom, hogy a hozzászólásom falra hányt borsó, hiszen úgysem tudom megváltoztatni senki véleményét, de ki kellett írnom magamból.

    Üdv:
    Alexandra - egy VOLT olvasód

    ReplyDelete
  20. "De ajándékba kaptam és nem utasítom el.."
    "Pénzt én sem adnék rá, azzal már anyagilag is támogatnám a szőrmeipart."

    Azzal, hogy ajándékként elfogadtad, ugyanúgy támogatod a szőrmeipart.

    ReplyDelete
  21. "A bőrkabáttal/táskával/cipővel kapcsolatban csak annyit, hogy annak az állatnak (marhának) nem azért ontják ki az életét, hogy mások divatból hordhassák a bőrét, hanem azért hogy az embereknek legyen mit enniük."

    Alexandra, húst sem kötelező enni, anélkül is lehet egészségesen, vitaminokban gazdagon étkezni. Mennyivel jobb az, ha a húsáért ölnek meg egy állatot, mintha azért, hogy a bundáját divatból hordják? Persze, az ezüstróka ritkább, mint a marha...Sokaktól hallom, hogy a marha, disznó stb. "haszonállatok" (még jó, hogy haszonemberek nincsenek :)) arra születtek, hogy megegyék őket. Na persze. Közben pedig elítélik azt, aki nem dobja ki az ablakon az ajándékba kapott szőrmebundáját. Ezt nevezem én kettős mércének.

    "Azzal, hogy ajándékként elfogadtad, ugyanúgy támogatod a szőrmeipart."
    Miért, mégis mit csináljon vele? Dobja ki vagy vágja oda ahhoz, akitől ajándékba kapta? Aki megvette neki, már úgyis kifizette a pénzt a szőrmeiparnak, és így, hogy Lídia hordja a bundát, legalább nem vész kárba a pénz, és az is örül, aki Lídiát megajándékozta.

    Egyébként én is vegetáriánus vagyok, lehetőleg csak műszőrt és műbőrt hordok.

    És Lídia, meg kell mondanom, hogy sokat fejlődött az ízlésed az utóbbi időben. :) (Nem a bundáról beszélek.)

    Üdv,
    Liza

    ReplyDelete
  22. "Miért, mégis mit csináljon vele?"
    Mondjuk, ne hordja. Ha neked valaki főzne egy jó kis bárányt, megennéd? Vagy azt mondanád, hogy ne haragudj, vega vagyok, kedves vagy, de nem.
    "Egyébként én is vegetáriánus vagyok, lehetőleg csak műszőrt és műbőrt hordok."
    A sok műanyag ugyanúgy terheli a környezetet. A műanyagok lebomlása...sajnos azért nem lehet minden bőrt elhagyni, mert ott mérlegelni kell, hogy a műanyaggal is mennyit ártasz. Viszont a szőrme mellett van alternatíva. Ha nem akarsz télen is vászon cipőban fagyoskodni, jó sokáig keresgélhetsz, mire olyan megoldást találsz, ami minden szempontból jó. :(

    Teljesen jól csinálni nem lehet, a szőrménél én is meghúztam a választó vonalat. A szőrmét tényleg kkizárólag státusz szimbólumként viselki manapság. Hogy többnek látszódjon a viselője...Valaki írta, hogy ki kell lőni a vadálloméány egy részét, mert a természetes szelekció nem elég már sajnos. Igen, ez valóban így van. De itt éppen nem erről van szó. Arról van szó, hogy KIZÁRÓLAG azért tartanak állatokat akkora ketrecekben, amekkoránál a kiskutyám alvópárnája nagyobb, hogy aztán szőrmét csináljanak belőlük azért, hogy aztán valaki villoghasson benne.
    Ez egy divatblog, ami inspirál. Személy szerint inkább attól szerzek inspirációt, aki emberileg is szimpatikus.
    Lehet itt pro és kontra érveket felhozni, mindenki meghúzza valahol a határt. Valakinek belefér a divatból szőrme, valakinek nem.

    ReplyDelete
  23. "Aki megvette neki, már úgyis kifizette a pénzt a szőrmeiparnak, és így, hogy Lídia hordja a bundát, legalább nem vész kárba a pénz, és az is örül, aki Lídiát megajándékozta."
    Pont ez a hozzáállás tartja fenn a szőrmeipart. Ha Lídia nem akarná támogatni az ipart (lényegtelen, hogy ki fizette ki azt a bundát), akkor nem hordaná, nem fogadná el.* Így lehetne visszaszorítani több állat levadászását a bundájáért. Kapjon csak az ipar olyan visszaigazolást, hogy nincs igény a bundákra, mert az emberek nem vásárolják, nem hordják...nem mutogatják divatblogokon. Persze ez csak utópia, egy olyan világban, ahol úgy állnak hozzá az emberek, hogy ha másnak is jut, akkor nekem is jár. Lehetőleg minél több, és minél hamarabb. A ne vesszen kárba a pénz meg csak kifogás, önmagunk felmentése.

    *Tudom, hogy állati nehéz visszautasítani egy ajándékot, úgy, hogy ne sértődjön meg az ajándékozó. De két felnőtt embernek ez nem kellene, hogy problémát okozzon.

    ReplyDelete
  24. A többiek előttem már leírták, amiket gondolok.
    Én csak azt mondom, hogy Roxynak rohadt nagy szerencséje van, hogy rövid a szőre...különben frankó kis bundácskákat lehetne varrni belőle...
    Nagyon visszatetsző, hogy családtagként kezelsz egy kutyát, miközben legalább 20 ezüstróka bundájában feszítesz. Ja, meg a kutya is...

    Lehet, hogy kettős mérce, de a húst mással nem tudod helyettesíteni. Persze, teljes értékű vega táplálkozás, hogyne, csak épp a mi éghajlatunkon télen megszívod, mert krumpli-répa-káposzta a menü... Szóval nem ugyanaz étkezési céllal leölni állatokat, amely tápanyagot nem fogsz tudni ugyanúgy pótolni, mint bundakészítés céljából 20 állatot leölni. Kiváló minőségű műszőrmék vannak ma már, a mi éghajlatunkon meg nem létszükséglet az igazi állatszőr viselete.

    ReplyDelete
  25. Kedves Anonymous (Mar 4, 2012 01:46 PM) csak hogy tudja kinek szól!

    Én értem, hogy Alexandra mire céloz, az a marha, disznó, bárány stb. nem a divatért hal meg, hanem azért hogy kaja legyen belőle.

    Ezzel szemben a csincsillákat, rókákat azért ölik meg, hogy pl. néhány divatőrült/divatblogger/pénzeszsák magára aggathassa! képzelem szerencsétlen milliárdos asszonyok mennyire fázhatnak míg beszállnak a fűtött luxus autójukba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. És a bőr cipők, bőr táskák, bőr kabátok? Azoknak van némi köze a fent említett állatokhoz is ám!

      Delete
  26. Szívesen lenyúznám a bőrödet,mostanában menő lett az emberbőr táska,a te bőröd meg pontosan megfelelne ennek a célnak,szóval ha érdekel a dolog,dobj egy email-t,kérlek!

    izmoscsecsiszalonna@fogdmegafaszom.org

    Üdv:

    Egy agyatlan divatbuzi

    ReplyDelete
  27. A helyzet az,hogy én autóval járok. Minden nap.De ha nem járnék autóval,akkor lenne egy ilyen bundám, mert én igenis fázom a téli hidegben. Édesanyámnak is van ezüstróka bundája, ez divat volt a korábbi években és tényleg jó meleg.MIért fagyoskodjon bárki is?Az ára tényleg drága volt, de mivel már a szekrényben van, ezért én is fel fogom venni a következő télen.Akinek nem tetszik, ne nézze. Bőr cipőket hordok, mert a láb tönkremegy a műbőr szarokban és műanyagért pénzt sem dobok ki, mert nem tartós és nem kényelmes. Leszarom a véleményeket és továbbra is bőrcipőt veszek,mert ez az én életem és csak két lábam van,amivel életem végéig kell élnem.Lábat nem vehetek újat.Nem akarok bütyköt sem, sem bokasüllyedést a műanyag szar cipőktől szerezni.
    3 bőrdzsekim van és műbőr dzsekit sem fogok venni a mások véleménye miatt. Húst is eszem.
    Az Adóügyi Osztályon állandó dupla példányban kell kinyomtatnunk a határozatokat. Nem tudom védeni a fákat, sajnálom.
    Szép napot mindenkinek! Lydia, go ahead!
    Zita

    ReplyDelete
  28. Na vajon miért top1 "népszerű" post:D Már a cím olvasásakor láttam az ugye nem igazi szegény állatkák kommenteket, ez menetrendszerű már... Én is állatbarát vagyok meg minden, de ilyen erővel ne hordj bőrcipőt, bőr kabit vagy bőr táskát sem... Kicsit overreacted a téma szerintem főleg ha vintage darabokról van szó. Nagyon szép egyébként!
    És előzőre reagálva: én Anyumnak is vannak bundái amik már igazi vintage darabnak mondhatóak, csak az a különbség, hogy míg egy másik ilyen korú darab tényleg "réginek" néz ki, ezek időtlenek, ez is nagyon szép állapotban van, mert befektetés, minőség.
    Amikor pedig kínai cuccot vásároltok, akkor amellett hogy jövő hónapban vehettek újat, gondoljatok szegény gyerekekre, akik mondhatni ingyen dolgoznak. Mert az ugye nem gáz, végülis nem állatok:D Vagy amikor nem fair trade teát-kávét isztok... Ez nem arról szól, hogy én kegyetlen vagyok, mindig befogadok állatkákat gazdit keresek nekik, sőt, vettem már meg egy rakat csincsillát, hogy ne jussanak erre a sorsra, csak ez nem ilyen egyszerű, és nem csak állatokat lehet kizsigerelni... Továbbá az hogy ez ott lóg egy secondhand üzletben/Anyu szekrényében/egyéb, nem lesz jobb a szőr néhai tulajdonosainak.
    És amikor eldobsz egy darab szemetet valahol, akkor is gondolj arra, hogy az élővilágot szennyezed, ha új építésű lakóparkba költözöl tudd hogy kitudja mit vágtak ki, hogy az megépülhessen, ki tudja minek volt az az élőhelye, amikor elszívsz egy cigit akkor a levegőt szennyezed, amikor a tusfürdőd lefolyik a lefolyón az végül a tengerbe ömlik, amikor nem gylog jársz az üzemanyag szennyezi a levegőt [itt kivetelt kepeznek azok, akik elvből csak a metró-kalandtúrát és villamost választják], amikor műanyag flakonos vizet veszel, amikor nem a homokba írsz, mert szegény fák, vagy ha a fák nem is, a fákban fákon fák közt élő állatok, és a többbi és a többi.
    Vagy csak simán a lehetetlen körülmények között élő EMBEREKre.
    Ez tényleg baromi szomorú, hogy az emberek tönkreteszik az élővilágot, de valójában sokkal nagyobb kárt tesznek a vizek és levegő szennyezésével, erdőirtásokkal.
    Csak ugye ahhoz, hogy ebbe belegondolj, kicsit összetettebb gondolkodásra van szükség annál, hogy leúristenezz egy bundát.
    Aki pedig mindebbe belegondol, és tényleg ennyire környezettudatos, annak nincs más, mint Tibetbe menni, és a szekerek elől összegyűjteni a gilisztákat. (Vagy azok csak giliszták..?)(JAA, hogy a tibeti EMBEREK "élővilága" sincs már biztonségban a többi önző ember miatt, ja tényleg, az sem gáz.)(Ja és az indiánok, velük mi lesz? Jó érzés amerikai terméket venni, oda utazni, amerikai szórakoztatóipart támogatni, mert ők ugye az indiánokat irtották ki...?!)
    És azt tudtátok hogy szegény cuki kengurukat irtják?
    Én nagyon kíváncsi lennék, hogy azok közül akik ilyenkor verik magukat (már bocsi), hányan gyűjtik szelektíven a szemetet, és minden másik fent említett problémával hányan foglalkoznak úgy igazán... Ilyenkor egy bunkó és primitív hozzászolással könnyű janinak lenni, anonymként igazán tökös dolog is!:)

    Ez egy ilyen világ.
    És a bundák "fénykorában" fele ennyi kárt nem tettek a természetben.

    ReplyDelete
  29. Ja és mindemellett én sem hordok bundát, egyrészt mert baromira nem szükséges, nincs annyira hideg, és ha valaki, akkor én tudom, mert hacsak nem Törökbálint-Ázsia Center távokról van szó, csak gyalog járok, a mínuszokban is, nem azért, hogy ne szennyezzem a környezetet a kipffogógázokkal, egyszerűen így élek, botrány a BKV, és inkább elindulok 2 órával előbb. És ezer másik státuszszimbólum létezik, ha arról lenne szó. De még azt is szükségtelennek érzem. Nem azért írtam ezt, csak sajnos vannak ennél rosszabb dolgok is...:(

    Szerintem nincs nagy különbség az élelmiszer céljából tyúkólban tartott állatok és az ugyanilyen körülmények között bundának tenyésztett állatok között, mindkét alternatíva fájdalomküszöbe ugyanaz. (Másrészt felmerül a kérdés, hogy ha nem tenyésztenék húsnak-bundának, egyáltalán megszületnének-e, meg hogy a pók amit a cipőddel szétnyomsz azért hal meg, mert szerinted undorító állat...) Viszont én is úgy gondolom, hogy igen is szüség van a húsra a teljes értékű táplűlkozáshoz, anno az ősember sem salátán élt.

    Na mindegy, nem akarok semelyik pártra állni, csak szerintem van mit tenni még azon kívül, hogy iylenkor kommentekben kiélni a felháborodást...:/

    ReplyDelete
  30. Na és még valami:D Bocsi, utolsó. Nem hinném, hogy státuszszimbólum szerepet töltene be manapság, arra ott van már a Birkin, vagy a Vutyon táska, ha már ez sem elég, akkor vehet egy Birkin gyűjteményt, Loubs gyűjteményt, biztos van ilyen sorrend a bundák között is, annyira nem ismerem őket hogy tudjam, hogy akkor most melyik a Hermes és melyik a Vuitton...:D Másik rétegnek, korosztálynak ott vannak a Rolexek és Breitlingek, szóval én kétlem, hogy erről szólna ez napjainkban

    ReplyDelete
  31. Szerintem nem lehet azzal takarózni, hogy annyi szörnyűség van a világban, még egy mit számít.
    Ha az ő gyomra megengedi és nincs lelkiismeretfurdalása, amikor belenéz egy ezüstróka, vagy akár a kutyája szemébe, akkor Isten áldása rá és a bundára.
    Ha olyan videót láttok, ahol Kínában kutyákat nyúznak, hogy megegyék, titeket nem szomorít el?
    Vagy ez is tök természetes?
    Számomra egy ezüstróka egyenlő egy kutyával.
    Egy sertés, vagy birka, vagy tyúk már nem feltétlen. Nyilván ez kultúra és neveltetés kérdése is.
    De ahogy neki joga van mutogatni, úgy másoknak véleményt nyilvánítani is. De tiszteletben tartom az ő véleményét is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De, nagyon szörnyű, tényleg az, nem is bírnék megnézni egy ilyen videót.
      Más kérdés, hogy ott az a kultúra, itt meg az, hogy tömegesen jót szórakoznak(!!!) a disznóvágáson, mer' az csak egy disznó végülis. Ráadásul más kultúrákban nem sűrűn társas MULATSÁG egy állat kivégzése. De mindegy. Olyankor valahogy sosem jön a te lelketlen senkiházi komment... Ez a gáz. Szerintem tök egyenlő egy disznó és egy róka. De lehet velem van a baj. Számomra az a nonszensz ha valakinek egy borjú tökmindegy, de álszentül veri magát a bundás témáknál. No offense.

      Delete

Auto Post Signature

Auto Post  Signature